(English text below in blue)

Un pasteur protestant qui parcourt divers chemins de pèlerinage à travers l'Europe...
(pour les messages précédents, voir sous "blog archive" en bas à droite - en rouge)

(ENGLISH TEXT IN BLUE throughout this blog)

A protestant pastor hikes different pilgrim paths across Europe...
(for previous posts, check the "blog archive" on the lower right - in red)


Saturday, August 27, 2016

Bretonniėres - Jougne (France)

Samedi 27 août 2016
Des chants de Taizé pour commencer ma journée seul dans la belle église de Bretonniėres qui accueille des pèlerins depuis 1000 ans. (Même si je n'ai pas fait les 6 km pour aller à Romainmôtier et revenir; un "must" historique que j'ai déjà visité plusieurs fois avec nos catéchumènes)
Puis passage par les Gorges de l'Orbe où ... je rencontre des gens de ma 1ère paroisse!
Plus tard, je traverse la frontière française après la montée dans le Jura et la découverte d'une impressionnante voie romaine.
Hôtel ce soir à Jougne.

Saturday 27 Aug 2016
Songs from Taizé to start my day alone in the beautiful little church in Bretonniėres which has welcomed pilgrims for 1000 years. (Even if I didn't do the extra 6 km to Romainmôtier + back, an historical "must" I have already visited many times)
Then a passage through the Orbe River Gorge, where... I also meet people from my first parish!
Later on, I cross the border into France, after a climb into the Jura Mountains and a walk along an impressive Roman road.
Hotel tonight in Jougne.

No comments:

Post a Comment